torsdag 19 april 2018

Joni and the dots

Mitt andra projekt ur Tillys bok stretch blev klänningen Joni


Tyget fyndade jag på Ohlssons tyger förra våren, med planen att sy en klänning
När jag såg den här klänningsmodellen tänkte jag att det mjuka, prickiga bruna tyget skulle passa perfekt, och jag är väldigt nöjd med kombinationen!
Syns inte på bilden, men detaljen med att vrida framstycket ett varv ger en fin detalj som ser mycket mer komplicerad ut än vad den är


Jag är redan sugen på att sy en till!
Om jag hinner med en till innan sommaren blir det en variation med kort ärm

Projektet tog ungefär en eftermiddag att få ihop, och då fick jag bråka med maskinen för att få till trådspänningen för fållandet av kjolen och ärmarna med tvillingnål
Och bästa betyget är alltid när man har på sig något man sytt själv och någon kommenterar att de gillar den!syprojekt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar