torsdag 26 oktober 2017

Penny polka dot

I våras/somras blev jag totalt besatt av skjortklänningar.
Mina två Kalle klänningar blev snabbt favoriter och jag hittade mönster på ett antal andra modeller jag ville sy. Helt ärligt har jag faktiskt köpt flera av dem också men det blev inte mycket sytt.

Sen hittade jag Penny av Sew Over It och kom att tänka på det där grå viscosetyget med små prickar som jag haft liggande alldeles för länge, och vips började jag sy.


Den är lös och ledig upptill, har resår i midjan och full vidd i kjolen


Tyget är ganska transparent så en underklänning/underkjol+linne är ett måste


Framstycket är lite rynkat i axelsömmen vilket är en fin detalj

En sak jag borde tänk på var att använda mörkt mellanlägg istället för vitt, det är en sån där liten sak som jag antagligen bara tänker på själv men det är ju också för mig jag syr.

Tycker den är jättefin, och det är ju så härligt att man bara drar den över huvudet, ändå har jag knappt använt den. Men den är inte så praktisk att ha på jobbet tyvärr. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar