söndag 13 juli 2014

Nyckelringar till brudparet

När två fina vänner gifter sig måste man ju komma med en fin present.

Jag har ju nyligen fastnat för att stansa i metall och tänkte att en nyckelring med någon fin textrad på vore ju roligt. Och oj vad jag har klurat på vilken text som skulle passa bäst!


Deras namn och vigseldatum var ju givet, särskilt när det visade sig att metallbrickan var tjock nog att stansa på båda sidor. Just den här ovan var provplattan, den blev för repig under stansningen, men med ett visitkort mellan flackjärnet och brickan löste jag det problemet.


En liten fågel viskade att de skulle ha Kalle Moraeus sång "Ro alla skepp iland" under vigseln, och då passade jag på att låna en strof ur den till nyckelringarna. 

"Med din kärlek kan jag ro alla skepp iland"

Nu hoppas jag att AK och Daniel blir påminda om den här fina dagen varje gång de tar fram sina nyckelknippor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar