fredag 9 maj 2014

Toto

För ganska länge sen köpte jag tyg och ritade av mönstret till den här kjolen. Det kommer ifrån boken "Sy! Från hood till skjortklänning" av Jenny Hellström, och det var nea som hade bok och tipsade om mönstret. Här om dagen blev det tillslut av att jag faktiskt började sy.

Jag har flyttat vecken från mitt fram till sidorna, precis bredvid fickorna. Har läst att andra gjort så och fått en bättre passform. Funkade tydligen inte för mig, men det blev fint i alla fall.
En annan sak jag gjorde var att ta in kjolen rejält i midjan. Det mesta genom att helt enkelt göra vecken större, men även ta in lite i sidsömmarna.

Resultatet blev en fin kjol som inte alls passar på mig. Och tänk vad besviken jag var på att den verkligen inte satt bra på mig trots att jag lagt en massa extra tid på att få den att passa. Jag satte den på fröken provdocka och funderade på vad jag skulle göra med min lyckade men ändå så misslyckade kjol. Sen tog jag med den till syjuntan, och gav bort till nea!


Såhär sitter den på nea. 
Jag tog inga bilder på hur den sitter på mig, men den stod ut som en påse mitt fram, väldigt osmickrande!


Fickor har den också, det är ju alltid ett plus på en kjol.


Här visar nea upp slitsen bak, och även sin rumpa. 
Oj oj oj vad gott vi skrattade åt den här bilden!

Nu återstår bara problemet att jag faktiskt köpte ett tyg till som var tänkt till det här mönstret... nu måste jag helt enkelt hitta på något annat att använda det till *hmmm*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar