söndag 4 maj 2014

Genomskinligt till ogenomskinligt

Förra veckan hittade jag dessa shorts på rea.

Min första tanke var: de sitter ju bra, men vita lite väl genomskinliga?!? Man kan ju praktiskt tagen läsa tvättråden genom tyget när man har dem på! Ingen bra idé...


En sekund senare kom jag på att jag kan färga dem. Så jag köpte dem.
Väl hemma kom jag på att sömmarna och det synliga blixtlåset nog inte skulle ta färg.

Jag hade både rätt och fel...


Allt blev svart utom blixtlåset och sömmarna på EN av hällorna.

Tycker väl fortfarande att det är konstigt att shortsen är sydda i bomullstråd utom just de två små små sömmarna till en av hällorna som uppenbarligen är polyestertråd. Men det kan ju vara en kul designdetalj nu.

Blixtlåset blev ju lite grått, och egentligen tycker jag väl inte att det är så väldigt snyggt, men det får funka. Jag är som sagt inte förvånad att det inte blev svart.

Nu är de dessutom 100% ogenomskinliga, vilket jag ju var ute efter till att börja med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar