onsdag 30 oktober 2013

Pennkjol

För ungefär en månad sedan plockade jag fram "Gertie's new book for better sewing"
Länge, länge har den stått i bokhyllan och samlat damm utan att jag tagit mig för att sy något ur den. Det var ju tvunget att bli ändring på det, så jag bestämde mig för att ge mig på att sy pennkjolen. 
Att sy den tog bara några timmar, sen har jag haft den på mig några gånger och sedan legat på min strykbräda i väntan på fotografering. Jag måste få bättre rutin på bloggandet igen!


Svart är helt omöjligt att fota, det blir aldrig bra!
Och så ska väl tilläggas att man inte kan förvänta sig fantastiska bilder med mobilkameran...

Däremot kan jag väl konstatera att jag är ganska nöjd med kjolen.
Jag fick i vanlig ordning klippa en mindre storlek i midjan än över höfterna. Den blev kanske aningen stor över höfterna, men det kan jag lätt sy in om jag skulle störa mig på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar