söndag 21 juli 2013

Rutiga pyjamasbyxor

Jag har länge tänkt sy mig ett par pyjamasbyxor.
Eller snarare ett par mysbyxor att lufsa runt i hemma, för det är ju var pyjamasbyxor egentligen är till för, det vet ju alla.

När nea och jag snubblade över det här underbara rutiga flanelltyget, 
som jag först inte köpte
...för att sen kliva in i nästa tygaffär och hitta det mycket billigare, 
ja då kunde jag ju inte låta bli.


Mönstret är Sewaholics tofino pants.

Jag har gjort två ändringar. Det första är att jag använde snedslå istället för passpoalband. Jag var lite för lat för att göra egna, och när jag hittade rosa snedslå i en väldigt passande nyans tänkte jag att det minsann också skulle bli snyggt. Egentligen är det ju nästan samma sak i vilket fall, minus ett litet snöre. Den andra ändringen var att jag helt enkelt kapade av dryga decimetern på benen, man kan ju inte gå runt och snubbla på byxbenen bara för att man är kort. Jag har också gjort knytbandet i samma tyg som byxorna, för att jag tyckte det vore snyggt, och för att jag inte hade något annat tyg som riktigt passade.


Och jag måste säga att jag är helnöjd!

De är så bekväma att jag nog egentligen skulle vilja ha dem på mig hela tiden, men det går ju inte. Lyckligtvis köpte jag tillräckligt med tyg för att kunna sy ett par shorts också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar