onsdag 11 juli 2012

En väska full med solsken

Finns "den perfekta väskan"?

Jag har länge (i säkert 8 år) haft en underbar svart väska som är sådär lagom stor med lagom många fickor att stoppa lite smått och gott i. Men vilken väska håller för evigt? Redan för några år sen fick jag börja sy ihop små hål här och var, och sen dess har jag varit på jakt efter en ny väska. Alltså en ny väska som är precis lagom på alla sätt och vis... hittills har jag inte hittat nån. Alltså fick jag plocka fram symaskinen. Och måttbandet. Och tyg. Och öljetter. Och blixtlås... osv.


Resultatet blev den här solskensväskan (som naturligtvis matchar det här laptopfodralet).

Nu har jag testat väskan under mitt Köpenhamnsbesök, och den duger bra. Jag har väl bara tre saker att klaga på: 1. D-ringarna som håller fast axelbandet är inte ihopklämda ordentligt så på ena sidan vill bandet glida ur. Det ska snarast åtgärdas! 2. Axelbandet är lite för tunt i förhållande till spännet som reglerar längden på bandet. Det har en tendens att glida lite för lätt, typ varje gång man hänger på sig väskan. Jag måste klura lite på detta. 3. O-ringen är för liten. Det är lite pilligt att stänga väskan. Men om jag byter O-ringen mot en D-ring bör problemet vara löst.

Annars ångrar jag mest att jag inte fotat väskan ordentligt efter att den blev klar, men innan jag drog på semester. För nu har jag givetvis lyckats smutsa ner den...typiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar