onsdag 11 maj 2011

Prickig klänning

Helt omöjligt att ta en bra bild alldeles på egen hand, men här ser man hela klänningen i alla fall.



Sydde den i förra veckan, och i måndags kom axelbanden på plats. Den gick fort att sy och var egentligen inte så svår. I ryggen är det resår så jag behövde inte krångla med blixtlås. Mönstret finns på burdastyle.com och är alldeles gratis. Det är tre saker jag inte är helt nöjd med, två av dem beror nog mest på att jag är otålig. Det första är vid bysten där det blev lite rynkigt. Det andra är vinkeln axelbanden är påsydda. Syns inte så bra när man har armarna i luften, men om jag ändrat lite hade de legat plant hela vägen upp till axlarna (kanske ändrar det så småningom). Det sista är hur kjolen är fastsydd. Det blev inte jämnt, särskilt inte framtill där det syns som bäst. Sydde om detta tre gånger så nu får det vara. Över lag är jag ändå nöjd med klänningen. Jag älskar klänningar och kjolar med full vidd och den här är ju prickig också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar